SEMARAK HIJAU "BERSAMAMU"

HalWa Meru dengan kerjasama Jawatankuasa muslimat cawangan yang menjadi telah berjaya menganjurkan satu program yang dinamakan Semarak Hijau "Bersamamu" pada 25 April 2009 jam 3 petang di perkarangan Bilik Gerakan HalWa. Satu program yang julung kalinya melibatkan 20 cawangan di Meru dengan gerak kerja mengagihkan sumbangan kepada fakir miskin dan al malak di Dun meru. Seramai 200 rumah fakir miskin dan 100 al-malak telah dilawati oleh pasukan yang dibentuk oleh JMC dengan dibantu muslimin cawangan dan Unit Amal Meru.

Apa yang sangat dibanggakan kerjasama yang padu oleh semua JMC sehinggakan program berjalan dengan lancar. Tahniah buat semua. Terima kasih kepada isteri Yang Berhormat iaitu Pn Afidah Anum yang sudi bersama-sama turun padang untuk menjayakan program ini. Terima kasih kepada cawangan Meru Tengah yang menjadi tuan rumah. Terima kasih kepada semua muslimin dan muslimat dan Unit Amal. Terima kasih.

Tidak lupa kepada penyumbang barangan yang bernilai RM7,000.00 dengan ucapan jazakallah, begitu juga Pusat Khidmat masyarakat Dun meru yang tidak jemu membantu HalWa. Program ini akan diteruskan. Insya Allah.

2 comments:

guest said...

semoga menjadi ikutan muslimat yang lain.. ameen

HALWA MERU said...

Membantu yang memerlukan adalah tanggungjawab semua insan yang berkemampuan. Gerak kerja HalWa sangat mulia. Teruskan.

Post a Comment